Na
stronie Ortograffiti zostały opublikowane dwie relacje z działalności
Klubu Ortograffiti działającego w Szkole Podstawowej nr 2 im. A.
Fiedlera w Dębnie.
Dotyczą one działań, które odbyły się jeszcze w poprzednim roku szkolnym.
Jakie zadania zrealizowaliśmy? Zobaczcie TUTAJ
lub przeczytajcie poniżej.
Projekt Gry ortograficzne - Orto-twist
Na lekcji języka polskiego zaproponowałam uczniom pracę w grupach i pozwoliłam im samodzielnie się dobrać. Zadaniem grupy było zaprojektowanie gry służącej utrwaleniu zasad ortograficznych.
Kompletna gra zawierała: zasady gry, planszę, pionki, karty z zadaniami i tak dalej. Wszystkie zostały wykonane z prostych materiałów i były bardzo funkcjonalne.
Projekt Co łączy ortografię z Wielkanocą?
Z okazji Wielkanocy zaproponowałam uczniom wykonanie chmur wyrazowych wizualnie łączących się z Wielkanocą.
Jakie umiejętności rozwijali uczniowie:
● poprawne pisanie,
● korzystanie ze słownika ortograficznego,
● informatyczne, z wykorzystaniem darmowych aplikacji.
Chmury wyrazowe były skoncentrowane wokół jednej zasady, wybranej trudności lub wyjątków. Zgromadziliśmy je na tablicy (padlecie). Realizację zadania zaczęliśmy od wypisania skojarzeń z Wielkanocą: jajko, zając, koszyczek, Jezus Zmartwychwstały, kurczak, pisanka, wydmuszka, palma, baranek.
Z okazji Wielkanocy zaproponowałam uczniom wykonanie chmur wyrazowych wizualnie łączących się z Wielkanocą.
Jakie umiejętności rozwijali uczniowie:
● poprawne pisanie,
● korzystanie ze słownika ortograficznego,
● informatyczne, z wykorzystaniem darmowych aplikacji.
Chmury wyrazowe były skoncentrowane wokół jednej zasady, wybranej trudności lub wyjątków. Zgromadziliśmy je na tablicy (padlecie). Realizację zadania zaczęliśmy od wypisania skojarzeń z Wielkanocą: jajko, zając, koszyczek, Jezus Zmartwychwstały, kurczak, pisanka, wydmuszka, palma, baranek.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz