czwartek, 6 grudnia 2018

Tydzień Ortografii


3 grudnia rozpoczęliśmy ortograficzne święta. Codziennie inne zadania pomogą uczniom dobrze przygotować się do planowanego dyktanda. Już dawno przestałam dyktować uczniom tekst całkowicie nieznany. Przeważnie wiązało się to ze sporą dawką stresu lub ze zwykłym nieuczeniem się. Teraz wszyscy znają dyktando lub trudne wyrazy, wiedzą, które zasady należy powtórzyć. Sprawdzian poprzedzają różne ćwiczenia, które pomagają zapamiętać pisownię wyrazów. Tydzień Ortografii rozpoczęliśmy od prania wyrazów. Wyrazy z trudnością zostały przez uczniów zobrazowane za pomocą graffiti lub rysunku, następnie powiesiliśmy je na sznurkach, aby wyschły - jak stwierdzili uczniowie, a oni codziennie będą sprawdzać stopień ich wilgotności. Czyli po prostu będą na nie spoglądać. Aby przypomnieć sobie zasady, przystąpili do budowania testu, a ja przeniosłam go do Quizizz. We wtorek ślęcząc z radością przed telefonami rozwiązywali przygotowane przez siebie zadania.  W środę tworzyliśmy chmury wyrazowe, a użyte wyrazy powędrowały do krzyżówek, nowych historyjek lub komiksów. W czwartek mikołajki, więc mikołajkowe kodowanie offline. Skorzystałam z pomysłu ze strony Edukreatywne. Wstawiłam tylko wyrazy, które do tej pory ćwiczyliśmy. Został ostatni dzień, piątek. Tu uczniowie zamienią się w poszukiwaczy. To dopiero jutro, chciałabym, aby relację z tego dnia napisali sami uczniowie. 
Jeżeli któraś ze szkół chce pobawić się z nami, udostępniam kod do Quizziz, jeszcze przez tydzień można go wykorzystać. 720510 na stronie join.quizizz.com










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz