niedziela, 29 stycznia 2023

Jesteśmy autorami gier ortograficznych- projekt ortograficzny

 




Nauczenie kogoś bezbłędnego pisania to nie lada wyzwanie. Warto w tym celu stosować różne metody pracy.

Uczniowie klasy 6a na lekcji języka polskiego w grupach tworzyli autorskie gry ortograficzne.


Samodzielne tworzenie gier kształtuje wyobraźnię, kreatywność, myślenie przyczynowo-skutkowe. Jednocześnie uczy współpracy w zespole.


Następnie uczniowie zademonstrowali swoją grę koleżankom i kolegom z klasy.


W trakcie tworzenia gry, jak i podczas jej użytkowania uczniowie uczyli się panowania nad sobą, zwłaszcza wtedy, gdy nie wszystko idzie tak, jak się chce.

Stosowali się do reguł gry, zapamiętywali pisownię trudnych wyrazów, logicznego myślenia.


Opracowane zasady, instrukcje do gry uzupełniły komplet materiałów i zostały zweryfikowane podczas gry na kolejnych zajęciach.



Zaletą tworzenia gry i ustalania reguł jest to, że aktywność pozwala nabierać pewności siebie i motywuje do ich przestrzegania. Gry wymyślone i narysowane samodzielnie są też o wiele bardziej atrakcyjne dla nastolatków.


Wspólne tworzenie gier wymaga nieco wysiłku, ale służy wzmacnianiu potencjału twórczego ucznia, które uczy się realizować własne pomysły i wdrażać twórcze rozwiązania.


Gry planszowe sprawiają, że uczestnicy mają ze sobą bezpośredni kontakt. Dzięki temu uczniowie i obserwują wzajemne reakcje, postawę ciała, mimikę twarzy, słyszą ton i tembr głosu. Rozwijają w ten sposób komunikację niewerbalną.

Z kolei komunikację werbalną rozwijają podczas spontanicznych rozmów.


Uczniowie uczą się radzić sobie z granicami i ograniczeniami oraz odkrywają korzyści płynące z postępowania zgodnie z wytycznymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz