czwartek, 29 czerwca 2017

Dlaczego warto zachęcić uczniów do wykonywania chmur wyrazowych?


Słyszę i zapominam.

Widzę i pamiętam.

Robię i rozumiem.

Konfucjusz
Lekcja ortografii nie musi być nudna. Warto, pamiętając o stylach uczenia się, tak zaplanować zadania, aby wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy byli zaangażowani podczas zajęć i jak najwięcej zapamiętali.

Polecam tworzenie chmur wyrazowych. 

Moi uczniowie tworzą chmury wyrazowe najczęściej w parach. Podczas zadania korzystają ze słownika ortograficznego. Określamy minimalną liczbę wyrazów ilustrującą określoną zasadę ortograficzną. Uczniowie czytają, wybierają, zapamiętując pisownię i regułę ortograficzną.
Zgromadzone słownictwo  wykorzystują do przygotowania kolorowej chmury wyrazowej w ciekawym kształcie. 
Proces tworzenia przebiega szybko i sprawnie w obecności pozostałych uczniów. 
Uczymy się wspólnie :) 
Wioletta Rafałowicz 

 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz